Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2012 12:53 - Децата на Жеравна 2012
Автор: zvezdichka Категория: Туризъм   
Прочетен: 18068 Коментари: 20 Гласове:
26

Последна промяна: 04.10.2012 13:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


В този постинг ще ви покажа децата, които снимахме на фестивала на фолклорната носия в Жеравна тази година. Една част от снимките са правени 3-я ден, а друга - пред входа на фестивала или извън парк Добромерица, поради забраната за снимане вътре.
Усмихнатите детски физиономии съпътстваха фестивала през цялото време :).

image

image
image

image
Освежаване на чешмичката

image

Поглед към голямата сцена и очакване на поредните гости на фестивала

image

Малко юначе с шарена торбичка

image

image
Дали ще ми стигнат тези дръвца да стъкмим огъня?

image

Я какъв момък напет ще стане момчето ми.

image

Нещо май се разсърдихме

image

image

Малка и красива каракачанка - като кукличка е :).

image
  Да се върнем назад във времето :).   image

image   Ще видите вие след време какъв нож ще запаша на кръста
image
Добруджанчета

image
image

image
image

image

image   Юначе с калпаче
image
image

Още една малка красавица

image

image   Абе тоз телефон нещо не ми е интересен
image
Но барабанчето е друга работа :).

image

А когато имам и компания можем да засвирим и запеем :).

image

image

image
Малка четничка, представител на дует "Рукатка"

image
  Малка, сладка като бонбонче
image
image
  Я фотоапарата ме е уловил в различни дни с различни носии :)   image
image

image
image
  Внимавайте, че имам пищов.
image
image
  Диййй конче
image

image

Писани, като великденски яйчица

image

image
image
Още съм много малка, но ще порасна. Ще ме видите на следващия фестивал :).

image
  И още слънчеви дечица, които присъстваха на тазгодишния фестивал на фолклорната носия

image
image
image

image
image

image
image
image
Най-малкия кукер от Стралджа, който успешно поведе хорото

image
image

image

image
  Комшийче по палатка, с красива носия :)
image
image



Гласувай:
26



1. ruslana111 - Поздравления
04.10.2012 13:54
Поздравления за блога.Разкошна фоторазходка.Напълни ми душата.
цитирай
2. zvezdichka - Благодаря Руслана!
04.10.2012 14:41
ruslana111 написа:
Поздравления за блога.Разкошна фоторазходка.Напълни ми душата.


Децата винаги предизвикват радостта ни :).
цитирай
3. stela50 - Чудесен постинг !
04.10.2012 15:20
Красота, радост, светлина и усмихнати дечица ...
Невероятно усещане ... и песничката ...
Благодаря, Звездичке !
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Красиви са българските деца, а н...
04.10.2012 15:38
Красиви са българските деца, а носиите им придават особено очарование. добре че има хора, които поддържат българските традиции и ги възкресяват чрез такива фолклорни фестивали. Снимките са професионално направени и ми доставиха много радост.
цитирай
5. sparotok - трогващо
04.10.2012 18:00
Трогващо е човек да види такова нещо! Повечето хора свързват българската народна носия с...хора на средна възраст, а тук децата са показали носията в цялата й красота!

Поздрави!
цитирай
6. sparotok - !
04.10.2012 18:34
Пропуснах да отбележа нещо - Ако дечицата знаеха колко древни са шарките по носиите им щяха да са неимоверно горди...не, че сега не са и то с право:)
цитирай
7. yotovava - Браво,
04.10.2012 19:57
Чудна шаренийка и веселие :)))))))
цитирай
8. bven - Чудесна си, Звездичке!!!
04.10.2012 21:19
Благодаря, че ни показваш тази красота, невинност и бъдеще!
цитирай
9. alexs - "поради забраната за снимане ...
05.10.2012 09:29
"поради забраната за снимане вътре." Никак не ми харесват такива забрани точно обратното трябва да се популяризира фолклора и националното съзнание.....И на мен са ми забранявали да снимам в св 40 мъченици в Търново по-точно ми поставиха условие за заплащане .....Аз разбирам да е някакво чалга щоу или футболен мач или конкурс за красота
Прекрасни снимки на народните носии едно.. добро дело вършиш Цанке Поздравления!
цитирай
10. zvezdichka - Благодаря Стела!
05.10.2012 10:05
stela50 написа:
Красота, радост, светлина и усмихнати дечица ...
Невероятно усещане ... и песничката ...
Благодаря, Звездичке !


Избрах от общите снимки снимките с дечицата, защото те са много затрогваща картинка. Могат да предизвикат усмивката и умилението в нашите очи. А песничката исках да бъде изпълнена от дете, макар, че не познавам много от младите дарования в българския фолклор. Или на много от тях няма пуснати клипове в You Tube. По принцип относно клиповете забелязвам, че има толкова уникални изпълнители, ама малко хора имат практика да правят клипове и да ги ползват за обща полза.
цитирай
11. zvezdichka - Здравей Невенче!
05.10.2012 10:19
kasnaprolet9999 написа:
Красиви са българските деца, а носиите им придават особено очарование. добре че има хора, които поддържат българските традиции и ги възкресяват чрез такива фолклорни фестивали. Снимките са професионално направени и ми доставиха много радост.


Напълно си права. Аз също се радвам, че хората се възвръщат към традициите и обикват българския фолклор. Но във фейсбук се разрази дискусия (не става въпрос специално за снимките на децата, а като цяло за фестивала на фолклорната носия), че много от хората не са с автентични носии, които представят даден регион и се губи връзката с достоверността към нашето минало. Просто спеделям, защото хора, които се занимават със съхранението на носии от близкото минало ги боли от това, че се губи автентичността. Но това е друга тема.
цитирай
12. zvezdichka - И твоят коментар е трогващ Павел!
05.10.2012 10:33
sparotok написа:
Трогващо е човек да види такова нещо! Повечето хора свързват българската народна носия с...хора на средна възраст, а тук децата са показали носията в цялата й красота!

Поздрави!


Благодаря ти! А относно древните символи, родителите трябва да разкажат на децата си, ако и те самите са забелязали това или са прочели. Но определено трябва да ги вълнува, за да го почувстват и децата и да провокират в тях такива чувства, за които споменаваш.
цитирай
13. zvezdichka - Благодаря ви Валя, bven!
05.10.2012 10:41
Децата имат невероятно излъчване и са толкова естествени, а в носиите са много различни и много красиви!
цитирай
14. zvezdichka - Благодаря за коментара Алекс!
05.10.2012 10:58
alexs написа:
"поради забраната за снимане вътре." Никак не ми харесват такива забрани точно обратното трябва да се популяризира фолклора и националното съзнание.....И на мен са ми забранявали да снимам в св 40 мъченици в Търново по-точно ми поставиха условие за заплащане .....Аз разбирам да е някакво чалга щоу или футболен мач или конкурс за красота
Прекрасни снимки на народните носии едно.. добро дело вършиш Цанке Поздравления!


А забраната за снимане е, за да се спази автентичност, в смисъл, че идеята е човек да се върне назад във времето и ако всеки размахва фотоапарат и свети със светкавици няма да се получи реализацията на тази идея. Хубавото тази година е, че лицензираните фотографи пуснаха снимки в сайта на Българе. А досега снимките бяха рядкост, освен ако не наруши забраната човек. Само ме е яд, че снимат с камери, а нищо не пускат в You Tube, a има уникални неща на сцената. И хората също :).
цитирай
15. rumyeah - Разкошни снимки - благодаря и аз!
05.10.2012 12:47
По повод споменатата дискусия: автентичните носии са най-великолепни, разбира се - но ако бяха ограничили достъпа само до тях, мнозина като мен, дето нямат възможност да се сдобият с такива, щяха да бъдат "отрязани". Благодарна съм на организаторите, че допускаха и стилизирани носии - така и аз можах да се насладя тази година на този вълнуващ фестивал, за който толкова бях слушала...
цитирай
16. zvezdichka - Отишла си значи :). Браво!
05.10.2012 13:57
rumyeah написа:
По повод споменатата дискусия: автентичните носии са най-великолепни, разбира се - но ако бяха ограничили достъпа само до тях, мнозина като мен, дето нямат възможност да се сдобият с такива, щяха да бъдат "отрязани". Благодарна съм на организаторите, че допускаха и стилизирани носии - така и аз можах да се насладя тази година на този вълнуващ фестивал, за който толкова бях слушала...


Спомням си твоят коментар миналата година. Всичко е точно както го казваш и акцента на фестивала е по принцип на веселбата и човек да се почувства в различна обстановка. А за автентичните носии, моят коментар беше, че в днешно време е много трудно да се възстанови една автентична носия при положение, че много от занаятите, които в близкото минало са били на почит сред нашите баби и прабаби, сега са отмрели и е трудно човек да си намери тъкани платове и т.н. Но има и една приказка, че който търси намира, важното е да има отношение.
Поздрави!
цитирай
17. анонимен - НАШИТЕ ДЕЦА - БЪДЕЩЕТО НА БЪЛГАРИЯ!
05.10.2012 20:27
Страхотен блог - оригинален,жизнерадостен,наш роден - български,навяващ ни гордост,че имаме прекрасни деца,които вече са усвоили най-важния урок - че са българчета!!!
цитирай
18. zvezdichka - Анонимен благодаря ти за коментара!
08.10.2012 12:25
анонимен написа:
Страхотен блог - оригинален,жизнерадостен,наш роден - български,навяващ ни гордост,че имаме прекрасни деца,които вече са усвоили най-важния урок - че са българчета!!!


Много хубаво си го казал(а). Важно е човек да знае корените си и България да бъде в сърцето на всеки, независимо къде се намира.
Поздрави!
цитирай
19. milenamm - Прекрасни са! Благодаря, че отново ...
12.10.2012 20:02
Прекрасни са! Благодаря, че отново ми напълни душата!!! :))
цитирай
20. zvezdichka - Благодаря Милена!
17.10.2012 13:11
milenamm написа:
Прекрасни са! Благодаря, че отново ми напълни душата!!! :))


Дечица, разнолики и сладки :).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zvezdichka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5816453
Постинги: 496
Коментари: 6837
Гласове: 21680
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031