Потребителски вход

Автор: zvezdichka Категория: Туризъм
Прочетен: 18640 Коментари: 27 Гласове:

Последна промяна: 21.04.2011 13:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Тази година си купихме велосипеди и решихме на Цветница да ги изпробваме, тъй като и времето се очертаваше да е слънчево. То с тая студена и продължителна зима не можем да се насладим на пролетта... Маршрута, който избрахме бе да отидем до хижа Минзухар, намираща се в близост до Николово и Образцов Чифлик. Аз съм карала велосипед преди години, но досега не бях изпробвала със скорости, но бързо свикнах с привключването им. Съпруга ми ме водеше по малки улички, където не бяхме минавали с колата. Спряхме на една крайпътна чешма да пийнем изворна водица.

Хубавото на сезона е, че вече всичко се раззеленява. Пролетта въпреки студеното време напредва и тук там белееха дръвчетата, облечени в празничните си премени.
  След като минахме промишлената и вилната зона пред нас се разкриха китни местенца. И тъкмо извадих старото си апартче, което бях ремонтирала преди около месец, за да заснема красотата, която се разкриваше пред нас и ми се случи не особено приятна случка. Просто се изявих като каскадьор, карайки по нанадолнище, хванала с едната ръка апаратчето, а с другата стискайки спирачката. И в един момент опитах законите за земното притегляне :). Полетях пред колелото забивайки в земята обектива на апарата и подпирайки се с ръце. Той направи още 2-3 снимки, но като се опитах да го изключа обектива не искаше да се прибере.

Така, че отново старото ми апаратче отказа. Но добре, че новия беше на сигурно място. E, ръцете ми бяха поокървавени.
Тук съм след каскадата.

Но съм благодарна, че въпреки ожулванията не ми се случи нещо по сериозно при това падане. Веригата беше паднала, но съпруга ми бързо я сложи и продължихме напред в посока към хижа Здравец, като минахме през една току що раззеленила се горичка.
  Имаше и други хора, които бяха излезнали на пикник на раззеленилите се полянки. След падането не мислих много за снимане. Но поемайки през гората по една горска пътечка все пак не издържах и на моменти спирахме и снимахме живота, който беше скрит в нея.

Търсихме хижа Минзухар, следвайки една синя маркировка, но след като изминахме доста път, а тя не идваше предположихме, че не е в тази посока, в която сме поели. Съпруга ми сподели, че тази пътечка навярно ще ни отведе към Николово. Спряхме да похапнем и да починем сред зеленината.

И се върнахме по същата пътечка, като поехме по друг път, докато не видяхме и разклонение за хижа Минзухар. По пътя се редуваха спускания и изкачвания. Изкачвайки поредния баир очите ми бяха привлечени от едни интересни дървета, обрасли с бръшлян и спряхме да ги снимаме.

Когато слънчицето грейваше, пролетта около нас разцъфваше с цялата си хубост.

Пътя се извиваше като змия докато накрая не съгледахме и хижата отгоре с указателната табелка.

Отделихме се от асфалтирания път и поехме по черния път. И тук пролетта зарадва сетивата ни.

Една стара изоставена чешма с голямо корито привлече погледа ни.

Бялото така хубаво се открояваше на зеленото.

И една усмивка и поздрав за фотографа :).
  Оказа се, че и този път не е за хижата. Така, че се върнахме и продължихме по асфалтовия път, който ни отведе право в хижа Минзухар.

Оказа се, че хижата е действаща и цените са много, много прилични. Пътя на връщане ни озори. Доста бяхме понавъртели с педалите и се усещаше умора в нетренираните ни тела. Но разходката си заслужаваше, въпреки жертвите :).

Гласувай:

1. bilingual - :)
21.04.2011 14:00
Вело-разходките през пролетта сред природата са едно от най-хубавите неща на света! :))
Страхотни снимки!
2. zvezdichka - :)
21.04.2011 14:22
Привет Анита!

Наистина велоразходките са хубаво нещо като изключим, че накрая силите за баирите нещо хич ги нямаше. Е и като се съберат около 20-30 км. няма как :). Но така човек има възможност да мине по-големи разстояния в сравнение с ходенето пеш. И то добре, че са снимките да ме ръчкат да пускам по някой и друг постинг, защото се улавям, че спирайки да посещавам блога спирам и да пиша, а определено понякога има какво да покажа.
Поздрави и весели празници ти желая! Светлина в душата ти!
цитирай
3. erato7 - Чудесни, качествени снимки ни п...
21.04.2011 15:09
Чудесни, качествени снимки ни представяш отново, Звездичке!:)
Светли Великденски празници ви желая!
цитирай
4. tota - Прекрасна моя Цанка!
21.04.2011 18:36
Пак ни зарадва с докосването до природата и вълшебната музика! Благодаря ти!
Весели празници и много обич!!
5. bilingual - @ звездичка,
21.04.2011 21:34
Благодаря за милите думи! Светли празници и за вас!
И ще очаквам включване от нова вело-разходка :)
6. zvezdichka - Благодаря ви
22.04.2011 01:12
Ерато, Тота, Анита за благопожеланията и добротата, която сте приели в сърцата си! Бъдете слънца, които огряват близки и далечни и нека сърцата ви се приближават към Бога, от когото произтича всяко добро в този свят!
Бъдете благословени!
7. vmir - Прекрасно,
22.04.2011 08:20
Навремето бях може би най-запаления велосипедист в Русе. Навсякъде ходех с колело, имах 4 бегача, градът ми беше тесен и често си ходех из околностите, до Бяла и до Тутракан си ми беше нещо като средна разходка, ходил съм с колело от Русе до Силистра, бегачите са невероятни за шосе, но не са подходящи за пътеките в гората. Правил съм каскада подобна на твоята заради дупка, но на Международното Шосе (сега май му викат бул. "Дружба").

цитирай
8. georgibogdanow - Завиждам на русенци за условията за ...
22.04.2011 09:14
Завиждам на русенци за условията за придвижване с велосипед - толкова спокоен, равнинен град, с равнинни околности. Аз съм сред ентусиастите, които се опитват да се придвижват с колело из София - иска се доста смелост и воля за подобно начинание. И само мечтая за това да имаме разбирането по въпроса на германци, холандци и много други, да захвърлим душните си возила, ако говорим за придвижване в топлия сезон в града, и да дишаме чист въздух, да сме по-спокойни и по-здрави...

цитирай
9. vmir - 8. georgibogdanow - Завиждам на русенци за условията за ...
22.04.2011 10:47

Поздрави за хубавия постинг!

София е кошмар за велосипедисти поради тежкия трафик и арогантните шофьори. Предприемахме с децата няколко колопохода до селца и местности около София, но това също е напрегнато и рисковано начинание, което усещаш винаги, когато някой дивак със 150 км/час те изпревари на половин метър разстояние.
цитирай
10. pevetsa - Ех Цане, внимавай, че ще накарам Иво ...
22.04.2011 19:43
Ех Цане, внимавай, че ще накарам Иво да ти монтира помощни колела : ))))
А може другият път разходка с коне, на гърба на коня можеш спокойно да снимаш.
А днес въпреки умората накрая, сте си изкарали страхотно, и тези снимки разкриват красота и настроение.
БЪДЕТЕ БЛАГОСЛОВЕНИ, И ЗАЕДНО СПОДЕЛЯЙТЕ ОБИЧТА СИ!
цитирай
11. mileidi46 - Xristos Voskrese mila moq!! Neka ...
24.04.2011 14:52
Xristos Voskrese mila moq!!
Neka bude bojestven ,xarmoni4en i svetul tozi den za teb i za vsi4ki skupi su6testva na surzeto ti!!
Budi zdrava i lu4ezarna!

12. krasimirvm - Пътуване и Туризъм
24.04.2011 20:42
Ето Звездичка продължава да ни омаива с чудесните си снимки и пътувания из нашата родина , и продължава да свети и да ни огрява на Пролетнят небосклон .За което аз лично и казвам , Покорно благодаря Звездичке и продължаваи все така да радваш хората с твоите фотогравски умения .
цитирай
13. pevetsa - ДА ПОЗВОЛИМ НА ХРИСТОС ДА ВЪЗКРЪСНЕ И ЖИВЕЕ В НАС!
25.04.2011 08:42
Христос възкръсна за да имаме вечен живот, нека живее в нас!

Йоан 3:16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
цитирай
14. yuliya2006 - НЕВЕРОЯТНИ И ЛЮБИМИ! ИСКАМ ...
26.04.2011 22:00
НЕВЕРОЯТНИ И ЛЮБИМИ!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
15. zvezdichka - Здравей vmir!
27.04.2011 11:58

Поздравления!

Ти действително си бил голям почитател на бегачите :). Сериозни велопреходи си правил! Аз също обичах много да карам колело в моя роден град, особено когато времето се стопли и го използвах да спортувам с него като ходех до съседни селца. Но то беше Диамант и без скорости. Но откакто заминах за София, а сега вече и в Русе не бях се сещала за велосипед. Но ще тренирам от време на време :).

цитирай
16. zvezdichka - Здравей Георги!
27.04.2011 12:08

Поздрави за хубавия постинг!

Хубави неща си поискал. И аз същото го искам, но това е процес, който трябва да започне от самия човек и неговата вътрешност. Призив за чистота - външна и вътрешна! Но колко хора търсят да имат чист и ясен ум и светли мисли. Ако това търсят на първо място, то природата около нас ще бъде по чиста със сигурност и хората няма да си изхвърлят отпадъците, където им падне - първосигнално, защото самите те ще търсят да не са първосигнални... Но за жалост действителността е друга и самите ние тровим Земята, на която живеем!!!

А иначе и в Русе има опасни участъци по които профучават тирове, но има и малки улички. Важното е човек да бъде внимателен. А ние си купихме велосипедите с мисълта като ходим из България да ги вземаме с нас и да обикаляме България хем с автомобил, хем с велосипед по черните пътища, които ние много любим с моя съпруг :). Защото с колело можем да видим повече неща, отколкото пеша.
Благодаря за коментара!
17. zvezdichka - Съгласна съм
27.04.2011 12:12
с вас vmir и Георги. Не е лесно с велосипедите в София, особено, когато хората не се свикнали да се пазят един друг и мислят, че на тях нищо няма да им се случи... И че пътя сякаш е тяхна собственост...

цитирай
18. zvezdichka - Благодаря ти Алекс!
27.04.2011 12:18
Кон все още не съм яздила с изключение, че на сватбата ми ме извеждаха на кон по калдъръмените улички :). Но винаги в мен има желания за това - да опитам поне някой път.

Честито Възкресение Христово!
Бъдете благословени ти и целия ти дом!
цитирай
19. zvezdichka - Наистина възкръсна Милейди!
27.04.2011 12:20
mileidi46 написа:
Xristos Voskrese mila moq!!
Budi zdrava i lu4ezarna!

Благодаря ти за пожеланията! Господ да благослови желанията на сърцето ти!
цитирай
20. zvezdichka - Здравей Джул!
27.04.2011 12:22
yuliya2006 написа:
НЕВЕРОЯТНИ И ЛЮБИМИ!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

Винаги си добре дошла тук и имаш разрешението ми! Само една подробност - около Русе няма планина, но наистина има тихи и красиви места за отдих!
цитирай
21. zvezdichka - Благодаря!
27.04.2011 12:25
krasimirvm написа:

Много мило сте се изказали за мен! Радвам се, че ви харесват пътеписите ми :). Със сигурност ще има и още, щом има места, които продължават да ме вълнуват и да възбуждат живо интереса ми!
цитирай
22. priqtel12 - Красиво.....
27.04.2011 21:19
:)))
цитирай
23. sande - Случайно минах, но останах очарован от невероятния ти пътепис, неочакваните картини и ...
28.04.2011 09:34
... чудесната музика.

Не очаквах, че освен Дунав, около Русе има такива красиви и забележителни места, такава вълшебна красота!

24. zvezdichka - Да, наистина
01.05.2011 18:41
беше красиво в пролетната гора Иве :).

priqtel12 написа:
:)))

25. zvezdichka - И аз не знаех
01.05.2011 18:44
за тези местенца в околностите на Русе. Съпруга ми като дете си е играл в тези гори, защото във вилната зона са имали вила и докато техните са сеели зеленчуци, той е кръстосвал с кучето си гората. И реши да ме доведе тук :). Радвам се, че и на теб ти е харесало!

sande написа:
... чудесната музика.

цитирай
26. vmir - 15. zvezdichka - Здравей vmir!
01.05.2011 19:34
zvezdichka написа:

Поздрави!

Велосипеда е едно от най-прекрасните неща на този свят, стига да можеш да го усетиш. За първи път внесоха бегачи в Русе и ги пуснаха на една железария на около 500 метра от вас, на бившата "Толбухин", малко след родилния дом и точно срещу кино "Ангел Кънчев". Беше 1973 година, аз бях ученик и вече бях чувал за марката - чехската "Фаворит", как да обясня обезумяването си от този факт, как се поболях по тези колелета, как се свършиха 10 скоростните и останаха само 3 - скоростни, при това им вдигнаха и цената... Няколко години по-късно внесоха и руски "Старт - шосе" и отново инфарктно търсене под дърво и камък. На колодрума пък, където тренирах колоездене, карахме накакви архивни пистови френски "Фрежус", един приятел Мишо, при тренировка до Силистра на връщане загина до Сребърна при сблъскване с камион. Фаворит, Старт-Шосе и Фрежус бяха всички налични марки в Русе тогава.
27. zvezdichka - Да доста отдавна
03.05.2011 14:09
е било vmir, но тръпката ти е била голяма, щом си проявявал засилен интерес към велосипедите и техните марки. А главните пътища си бяха натоварени и в детството ни.