Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.03.2007 22:58 - Моите крака и перипетиите с тях
Автор: zvezdichka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4685 Коментари: 15 Гласове:
0



Тези дни не се чувствам комфортно, защото не е особено добро здравословно ми състояние. По принцип съм човек, който по-нарядко се разболява, но като се позамисля болести ми са свързани основно с краката.
Още като малка непрекъснато коленете ми са били в синини. Като пораснах продължих традицията. Особено по времето, когато играех в хандбалния отбор на "Етър" девойки. Просто тогава май нямаше “чисто” място по мене. След това минах през различни перипетии. То не бяха скъсани връзки. Годината, когато се контузих на състезание съответно беше 1989. Последва операция във Военна болница в Пловдив, която явно не се оказа особено успешна. И след 8 години се наложи да се повтори отново на същото място, защото се бяха получили усложнения или по точно казано коляното ми не беше особено стабилно. То не беше артроскопия /чрез лазер с местна упойка/, а след нея се наложи и пластика на колянните връзки. По това време си походих с патерици, което не е особено приятно. А и престоят ми в болниците – Ортопедията в Плевен е свързан с разни спомени – приятни, неприятни... След това последва раздвижване и възстановяване на мускулите, които така бяха атрофирали. Но се възстанових, макар, че коляното не мога да кажа, че е ново. Кърпено е все пак, а и доста шевове има по него вече.
После дойде пропадане в дупка и то по време на разходка в родния ми град за нашия сбор. Раната този път беше в долната част на десния крак.
Тази година отново се обадиха болките в краката, само, че в горната част. И те се появиха след прехода в Стара планина, който си беше доста изморителен между впрочем. И тогава преживях един малък кошмар... Защото при първия преглед диагнозата беше коксартроза... Помня как страха ме скова толкова бързо и започнах да лея сълзи поради явлението “нероден Петко”. Забелязвам, че болката винаги ме уязвява по някакъв начин, винаги гледа да ме върже, да ми представи в по-черно окраски болестта, отколкото е в действителност. А и много често в такива мигове човек има нужда от вяра. Именно тя му помага да преодолее и победи тези страхове в себе си, които понякога се мъчат да вземат надмощие над положението и да владеят над теб самия. Това, което ме срина в един момент като разбрах за болестта беше свързано в една от моите мечти. Сякаш се видях като птица на която са отрязали крилата и това така ме събори в първия момент. Аз отскоро опознавам планината и така я обикнах. Тя ме завладяваше със всеки нов досег до нея. Но като чух диагнозата и първото нещо, което си помислих е, че: “Ето с тази диагноза аз вече няма да мога да ходя по планините. А едва сега съм започнала. Късно открих планината и се надявах на толкова места да отида.” Но в един момент видях мечтата си прекършена. Това, което ми доставяше такава радост и което имах намерение да осъществя – да откривам все по-красиви кътчета от родните ни планини изведнъж го видях като “Мисия невъзможна”. Донесе ми такава скръб. След това, което бях видяла и преживяла в Стара планина или особено в Пирин и мисълта, че няма да мога да ходя вече по планините така ме нараняваше...
Но както е казал народа: “Очите на страха са големи”. И това наистина е така. Но нали затова сме тук на тази земя, за да се борим със страховете си и да ги побеждаваме. За да можем да владеем над тях, а не те да ни вледеняват. Непрестанно се уча на този урок вкусвайки от различните предизвикателства, които ми предлага живота. Впоследствие се оказа, че нямам тази болест...
А защо започнах този пост ли? Ами за да поясня, че в момента също съм леко обездвижена. И то е поради факта, че предишната неделя стъпих накриво в една малка дупка на улицата, бързайки и си навехнах или изкълчих крака. Не ги разбирам много тези работи, а и не съм веща в тях. Та така отново си понакуцвах тези дни, при положение, че много обичам да се движа. И в края на седмицата се почувствах по добре, но човек явно не умее да се пази и понякога върши и някои необмислени неща и се оказва в един момент, че раната все още е прясна и не е зараснала, а започва отново да боли. И болката е тази, която в един момент помага на човек да бъде разумен. Тя е спирачката в движението и регулатор на това, че човек има нужда от почивка в даден момент. Почивка поради факта, че сега е обездвижен и не може да джитка нагоре надолу... Та така и аз за момента се ограничавам с движението. Мажа се с разни мазила и съм внимателна вече... Отварям си очите или поне се мъча да го правя... Но едва, когато човек загуби нещо, което е смятал че му принадлежи, че си е част от него, той поглежда с други очи на него и започва да го цени повече от преди...





Тагове:   Моите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. wildroses - Звездичке,
01.03.2007 23:54
благодаря ти за споделения опит ;))..и да ти минава по- скоро, че да странстваш на воля ;))))))
цитирай
2. zvezdichka - Благодаря ти :)
01.03.2007 23:58
Аз между другото съм замислила едно пътуване за края на седмицата до родния си град, а може и да се поразходя и до Търново... Поне имам такова желание :))). Надявам се да мога да осъществя замисленото пътуване...
цитирай
3. wildroses - дано!
02.03.2007 00:04
и да натрупаш много хубави преживявания за разказване ;)

Аз тези дни се възползвах от хубавото време и се разходих до парка..Беше много приятно, слънчево и тихичко
въпреки че не четох книгата, която си бях взела
:)))
цитирай
4. zvezdichka - О да,
02.03.2007 00:06
със сигурност е било приятно. А аз не съм имала време за него май от оня пост с бягането... Срамота... Трябва да променя някои неща, но пусто време, все ме гони по петите :))).
цитирай
5. zvezdichka - Благодаря ти :)
02.03.2007 01:01
Надявам се да му се насладя наистина... Приятен уекенд и на теб ти желая :).
цитирай
6. sad - Хммм..
02.03.2007 08:54
..ей, внимателно! :-|
цитирай
7. ady - Оздравявай
02.03.2007 12:14
бързо:))
цитирай
8. tera - така си е
02.03.2007 12:23
когато всичко с тебе е ОК не се замисляш, като се започне ох,ах..., лежиш и мислиш като в оная реклама "Къде сбърках?"
Не претоварвай инсталацията, за да не даде на "късо" :)
Пожелавам ти скоро да си ОК!
:)))
цитирай
9. zvezdichka - Благодаря ти Az1961 :)
02.03.2007 12:28
Попътен вятър ти желая и поздрави на морето, за което ми е тъжно на моменти. Приятен и усмихнат ден :))).
цитирай
10. zvezdichka - Да sad благодаря ти,
02.03.2007 12:31
уча се или по точно случките в живота ми ме учат на това да бъда внимателна. Макар, че човек е забравлив на моменти и се замисля, когато дойде белята. Но то нищо е и случайно, иначе човек щеше да си ходи където иска, а така, понякога самия той е ограничен в известна степен...
Поздрави и успешни и безаварийни полети ти желая :))).
цитирай
11. zvezdichka - Благодаря ти
02.03.2007 12:34
мила ady. И на теб желая слънчев ден и много отпускаща почивка :))). А също и незабравими преживявания да те посрещат там някъде из дебрите... :).
цитирай
12. zvezdichka - Благодаря ти tera
02.03.2007 13:13
Човек наистина, когато е добре не се замисля за много неща и не се е научил да ги цени... Но впоследствие започва да си задава въпроси и да се вглежда...
Права си за претоварването... Понякога човек май не може да прецени какво му е реалното положение и той си мисли, че се е оправил, а в действителност е било нужно повече време...
Приятна почивка желая и на теб и наслади се на хубавото време, ако можеш :))).
цитирай
13. comfy - Звездичке, ще ти мине и
04.03.2007 01:26
ти ще заблестиш с нова сила! :))***
цитирай
14. sashetu - :)))
04.03.2007 14:50
Ще се оправиш! Сигурна съм! Вярвам в теб! Просто наистина спри да лудееш и дай малко почивка на тези крачета. Всичко ще е наред!
Усмих, гушш :-)
цитирай
15. zvezdichka - Много добре казано Саше :)))
05.03.2007 00:21
"Просто наистина спри да лудееш". Мисля, че си права, макар, че не винаги сме в състояние да се спрем без нищо да правим.
Да, оправям се, но е нужно и време все пак за пълно възстановяване...
Благодаря ви comfy, sashetu за подкрепата :).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zvezdichka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5844878
Постинги: 496
Коментари: 6837
Гласове: 21683
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930