Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2010 20:00 - Нашата почивка и впечатления от "Планински чифлик"
Автор: zvezdichka Категория: Туризъм
Прочетен: 44430 Коментари: 53 Гласове:

Последна промяна: 16.07.2010 20:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Искам да ви представя вилата, в която отседнахме с моя съпруг миналата година и в която си изкарахме невероятно :). Още повече, че почивката на планина е алтернатива на морето. Естествено не може да го замести, но човек винаги може да съчетава, стига да обича планината и да я търси.
Миналата година дълго време уреждахме нашата сватба, която се състоя на Боженци на 20.06.2009г. Бяхме решили след сватбата да посетим село Чифлик, което обичаме заради близостта на планината и минералния басейн с топла вода и олимпийски размери.
Всичко за сватбата уреждахме сами и ни беше много напечено, тъй като за много неща трябваше да помислим. А нас определено ни тегли спокойствието и красотата на планината и погледа ми беше спрял на една вила, носеща името “Планински чифлик”, която по описание се намираше на 3 км. от село Чифлик в пазвите на самата планина, северно под Козя стена.
След чудесния ден останахме с наши приятели в Боженци и на другия ден потеглихме за Чифлик. Но точно когато започнахме да влизаме в селото започна да притъмнява. И като започнаха да се изнасят бързо коли от планинския курорт, а може би и защото беше неделя, но определено времето се разваляше.
 Потърсих телефона на собственика и след кратко споглеждане установихме, че  не сме взели номера му с нас... Но спомняйки си какво ни е обяснил, тъй като бях звъннала 2 седмици преди това, но не резервирах стая - свихме от една малка църквичка вляво и нагоре. Излязохме в края на селото и тръгнахме по черен път, насипан с чакъл.

Не бяхме сигурни дали това е верния път.  Но бяхме доста упорити, защото снимките в интернет ни харесаха. Между другото заваля дъжд и се спогледахме многозначително, но продължихме смело напред. След около 4 км. стихнахме до къщата. Собствениците бяха приятно изненадани, но тъкмо бяха изпратили една голяма компания и вилата се беше освободила и ни посрещнаха топло. Стопанката побърза да почисти нашата стаичка и ни настани на втория етаж, където се помещаваха стаите. На сутринта се протегнахме мързеливо и като хвърлихме поглед през прозореца гледката навън ни очарова.

Вилата беше закътана в планината и отвсякъде ни обграждаха върхове. Рекичка ромолеше в дола. Птиците изпълваха простора с весели песни. Зеленото очарование беше навсякъде около нас и мъглите придаваха някаква загадъчност на местността. Стара планина – една любима за нас планина, която малко по малко опознаваме :).

След като се разсънихме слязохме на долния етаж, където огряна от слънчицето грееше механата.

Много уютно подредена беше механичката - с камина, старинни съдове и носии.

Мен естествено ме впечатлиха носиите и ръчно изработените килимчета с уникални шевици по тях.

Кухничката е обзаведена с всичко необходимо както за самостоятелно приготвяне на храна, така и за опитване на вкусните деликатеси на собственичката.

Искам да ви предупредя, че тя е майсторка на приготвянето на домашни специалитети. Толкова грижовна стопанката е и така вкусно готви. Човек да си оближе пръстите. Ще ви поглези, така, че ще останете доволни. Цялото семейство са много симпатични и са приятна компания. Естествено им показахме снимки от нашата сватба :).

След като закусихме разгледахме стопанството на домакините. Отглеждаха пауни и зайци.

И имаха 2 големи кучета.

Слънчицето беше напекло, но небето общо взето беше мрачно.

Потеглихме към басейна, намиращ се на около 3 км. от селото. Дъжда дойде много бързо и когато паркирахме колата и се запътихме към басейна бяхме единствените посетители.

Изливаше се дъжд из ведро. Така бях премръзнала, че единственото спасение в момента беше да се топна в топлата вода.

Голям кеф е да си на топло, а вън нека си вали :).
Но времето постепенно се избистри и слънчицето ни се усмихна.

Започнаха да се появяват и други желаещи за къпане.

Утрото на следващия ден се усмихна и денят обещаваше да бъде хубав.

Пихме кафе и закусихме с обичайната салата от плодове с мед навън сред дивните гледки.

Направихме снимки на вилата отвън и решихме да използваме деня, за да се разходим из околността.

Стопанина беше споменал, че ще маркира пътека до Козя стена, а е маркирал и пътека до красив водопад навътре в гората. Той се занимава също така с отглеждане на коне, които пуска да пасат на воля в планината. Дори се сблъскахме с любопитния мъник, който е любимец на дъщерята на хазяите.

Следвахме очертанията на пътя.

Отминахме местен овчарник.

Красиви полянки с уханна мащерка галеха погледа ни.

И естествено цветята ме караха да спирам и да залягам по земята.

А за това нежно розово цветле впоследствие разбрах oт нашата хазяйка, която познава билките и гъбите, (а освен това прави и много вкусни сладка от натурално набрани в планината плодове) че е билка – червен кантарион и е горчива на вкус.

Успоредно на пътя в дола течеше малка рекичка, извираща от планината.

Вижте този камък. Не ви ли прилича на полуотворена книга.

Отминахме една чешмичка и навлязохме в гората.

И там се криеше от чуждите очи една прелест – рекичката образуваше малки прагчета от нежни водопадчета.

Либето ми махна за поздрав от ниското и непроходимо място, обрасло с храсти и за момент се разсея и цопна в реката :). От което се намери с мокри крачоли и мокра връхна блуза.

Между временно времето започна да се разваля и решихме да се връщаме, за да не ни завали. Разминахме се с едни кравички, пасящи на воля сами в гората.

По пътя на връщане се засякохме с хазяйката и кучето й, които бяха напълнили няколко торби с гъби. Между другото от стопанина на дома разбрахме, че не сме стигнали до водопада, който се е намирал навътре в гората. Но нали и дъжда ни подплаши :).

Вилата разполага и с джакузи, което през цялото време държаха напалено с топла вода и ние все не намирахме време да се топнем в него. Но след разходката решихме да го уважим.

И докато ние се плискахме, неуморната домакиня цепеше и сушеше от набраните в планината гъби.

Но както ни е тръгнало да ни върви по вода естествено и в джакузито ни застигна дъжда :). Пелерина от тъмни облачета се спуснаха над нас.

На следващата сутрин отидохме да видим кончетата им, които пасяха на една полянка.

С това моя разказ приключва. Искахме и тази година да гостуваме на вилата, но като звъннах разбрах, че я дават в пакет “Уекенд”, т.е. за петък и събота се наема цялата къща, която е за 9 души. Ние за жалост не бяхме голяма компания и решихме да се насочим и към други красиви места, които все още не бяхме видели – като връх Васильов.
 Но ако някой реши да прекара няколко дни от отпуската си със сигурност ще може да си намери място през делничните дни!
А вилата си заслужава и като местонахождение и като обслужване!
Затова реших да споделя тази информация с повече хора, които са влюбени в планината и търсят отмора в нея! Така, че тези, които изберат да се насладят на красивия ни Балкан са добре дошли :). Стара планина ви очаква!

Гласувай:

Следващ постинг
Предишен постинг

1. harvi - Вие живеете в приказка, която сами си пишете!
16.07.2010 20:09
Нямате нужда от феи и вълшебници - вълшебството е във вас! Не знам как го правиш, но от твоите постинги струи светлина, любов и щастие! И правиш всички ни по-богати! Благодаря ти!
2. zvezdichka - Мила Ева в
16.07.2010 20:19
твоите думи долавям любовта! Вълшебството е във всеки един от нас и ние го откриваме оглеждайки се един в друг! А Любовта единствена е способна да ни направи щастливи!
Благодаря ти!
цитирай
3. cornflower - ей, че хубаво пасторалче...
16.07.2010 20:50
ей, че хубаво пасторалче...
цитирай
4. ninaantonova - Твоите преживявания са една приказка!
16.07.2010 21:01
Ще я разкщажа на внука си, ще му покажа снимките и може би някога, все ще намери той, или заедно да посетим това кътче от нашата мила Родина. Поздравления и огромни благодарности. Радвам се за Вас и Вашите изживявания. Бъдете живи и здрави и се обичайте, Бог да Ви пази и бъдете благословени! Хубави летни дни изпълнени с много усмивки и любов. :)
цитирай
5. natalia77 - Прекрасно, вълшебно пътешествие !:)
16.07.2010 21:22
И аз бях там с вас и се разхождах и се гмурках, а най-вече ми хареса тази уникална ,каменна разтворената книга и...се чудя дали да не се върна пак на това място да запиша някой стих в нея :)
Поздрави сърдечни, най-мили и искрени !
цитирай
6. yuliya2006 - ВИНАГИ МИ СПИРА ДЪХА, КОГАТО ГЛЕДАМ ...
16.07.2010 21:42
ВИНАГИ МИ СПИРА ДЪХА, КОГАТО ГЛЕДАМ ТЕЗИ УНИКАЛНИ И ЧУДНИ ПОСТИНГИ!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

7. zvezdichka - :)
16.07.2010 22:02
Благодаря ти Люба!
Въпреки, че снимките са от миналата година, когато все още не бях активна тук реших да ви ги покажа, защото мястото и вилата, която открихме в планината наистина ни заплени и не само тя!
8. zvezdichka - Нинче ние всяка
16.07.2010 22:27
година минаваме оттам. Влюбихме се в този басейн и покрай него откриваме и други чудни местенца.
За едното вече писах в този пост - вилата"Планински чифлик". Хубавото е, че човек може да отскача до селото и да си прави плаж и да плува в басейна, а може и да си прави преходи в планината и да бере много билки :). А вилата се държи от едно младо семейство, което е много приятно и гостолюбиво. Домакинята е много мила и грижовна, готви вкусно и е много чисто там. А на това място навремето е имало овчарници, но сега цъфти, благодарение на труда и предприемчивостта на домакините!

А от село Чифлик може да се отиде и до съседното село Шипково и от там на връх Васильов, където има невероятни гледки :). Ето линк за тези места:

А друг преход, който сме правили е след къпането на басейна в Чифлик минавайки през Беклемето и се качваме по черен път до хижа Дерменка през есента :).

А със сигурност има още какво да открием при някое следващо пътуване някоя следваща година :). Така, че няма да съжаляваш, ако избереш да отидеш в тази част от Стара планина.
Благодаря ти за коментара и пожеланията!
Желая ти слънчево лято и приятни емоции, много здраве и нека Любовта те вдъхновява за всяко добро дело в живота ти!
цитирай
9. zvezdichka - Благодаря ти Наталка!
16.07.2010 22:34
На живо е много по-хубаво :).

Но ти имаш очи за неръкотворното! Знаеш ли, че древните са записвали писмото си на камък и така е достигнало посланието им до нас! Така, че с радост приемам идеята да оставиш стиха си в тази уникална книга, още повече, че е писан със сърцето ти!
Прегръщам те и ти желая светло лято и слънчево настроение!
10. zvezdichka - Джул това съм аз
16.07.2010 22:37
и пречупеното през моя поглед и моите преживявания :). Нека бъдем ценители на уникалното, за да ни се открива и докосва!
Поздрави и имаш разрешението ми!
цитирай
11. magnoliya - Много красиви снимки!
16.07.2010 23:35
Много увлекателно ни разходи из планината, за което ти благодаря. Приятни почивни дни!
цитирай
12. mimayordanova - Божествено е!
17.07.2010 00:29
Благодаря ти за статията.
13. анонимен - И аз се разходих
17.07.2010 09:44
с Вас мислено, и изпитах като истински малка част от преживяното и разказано толкова хубаво.
Когато човек вижда тези пейзажи и тези мили родни картинки неволно разбира, и за кой ли път с уверява, че живеем във вълшебна страна, която не е случила на народ, който да оцени, какви съкровища му е подарил Господ, като го е заселил тук, в нашата България.
Слънчев ден: ок3223
цитирай
14. zvezdichka - Благодаря ти magnoliya !
17.07.2010 10:27
Мястото ни привлече с това, че е близо до село Чифлик и минералния басейн, а се намира в самата планина и има път дотам, т.е. удобно е да се отиде с кола и от там да се правят различни преходи и разходки :).
Приятни почивни дни и за теб и хубаво лято ти пожелавам!
15. zvezdichka - :)
17.07.2010 10:30
Така е mimayordanova! Нашата природа е много красива и човек може да открива невероятни местенца, които да му носят много радост и да го зареждат и най-вече като си спомни човек за даденото място нещо в него оживява и го кара да се усмихне :).
16. lambo - Троянско е родния ми край
17.07.2010 10:37
Сега живея в Карлово, но свежата зеленина на Троянския край я няма никъде другаде
17. zvezdichka - Благодаря ти Анонимен
17.07.2010 10:39
за слънчевия коментар!
Колко си прав, че живеем във вълшебна страна, коята Господ наистина е благословил с толкова богатства и невероятна красота, само да има човек око да я открива и да я пази и най важното да я облагородява! Но за съжаление много хора са слепи за това богатство като гледам как човек с лесна ръка си изхвърля боклуците на всяко място и вместо в райска градина превръща мястото, в което живее или се разхожда в сметище... Толкова е просто, но някои хора не обичат да се замислят за това и нямат тази култура и най-важното чувството за съзнание и обич към чистотата!
Желая ти слънчев ден и хубаво лято!
18. zvezdichka - Ние също много
17.07.2010 10:46
обичаме този край Георги и почти всяко лято минаваме от тук. И всеки път разширяваме кръгозора си и откриваме по нещо ново :). А и Стара планина ни е най-близо до Русе и може да отскочим за някой уекенд, докато за повечето ни планини като Рила, Пирин или Родопите са доста отдалечени от нас и ни трябват повече дни, за да ги обходим и затова като имаме отпуска или се съберат няколко празника забягваме и по надалече :).
А за свежестта и зеленината си прав :). А и ти имаш привелегията всеки ден да се докосваш до планината! Това може само да ме радва :).

Желая ти слънчеви почивни дни!
19. compassion - Троянския балкан ми е роден
17.07.2010 11:45
и на сън го виждам...
Благодаря ти за тази разходка, душице чиста! През твоите очи всичко е още по-хубаво.
20. zvezdichka - :)))
17.07.2010 11:57
Благодаря ти Руми!
Няма как родния Балкан да не откева в душата ти, защото той оживява в теб при всяка нова среща, дори и чрез снимките на друг!
Поздрави Руми и хубави летни дни ти желая!
цитирай
21. hel - Срахотни снимки! Камъкът-разт...
17.07.2010 17:15
Срахотни снимки! Камъкът-разтворена книга ми взе акъла. На мен ми се случи един път да се къпя в открит минерален басейн през март. Невероятно изживяване беше. Около бадейна сняг, а ние се плацикаме в топлата водичка. На раменете и главите също им беше добре, обвити от топлите изпарения. Благодаря, че ми припомни.
Хубав уикенд, звездичке.
цитирай
22. lotos16 - Миличка, чудесен постинг.
17.07.2010 17:59
Най-много ме впечатлиха малките водопадчета на рекичката, напомнят ми нещо мило, родно... май всеки има в спомените си една такава рекичка...
Благодаря ти, винаги показваш чудесни снимки на прекрасни места!!!
23. анонимен - великолепно
17.07.2010 21:33
Наистина великолепни снимки , благодаря ти Звездичке .
цитирай
24. zvezdichka - Благодаря ти hel!
17.07.2010 22:05
Камъка наистина е много интересен като форма. А за басейна си е емоция да се къпеш в снежно време на открито :). Ние се бяхме навили месец октомври да се къпим на басейна в Чифлик, но не работеше тогава :).
Приятна почивка и за теб!
25. zvezdichka - Така е Павлинче,
17.07.2010 22:11
една снимка и може да нахлуят спомени за нещо, което ни е мило и близко.
А ние където и да отидем намираме красиви места и определено не скучаем. Само дето не мога да постна половината от местата, които посещаваме, поради липса на време. Та затова се налага да пускам и стари снимки в някои постове, но които си заслужават да се видят.
Благодаря ти за коментара и хубави почивни дни ти желая!
26. zvezdichka - :)))
17.07.2010 22:15
Благодаря ти Анонимен!
Мястото си заслужаваше и затова реших да го покажа, макар и със закъснение 1 година :). А още повече, че е време на отпуските и някой може да потърси информация за вилата. Ние като ходим някъде и каним наши приятели например винаги съм се притеснявала какво ще е положението в къщата, която съм резервирала примерно и дали ще отговаря на описанието в нета. А когато има и други отзиви за дадено място човек е по спокоен за мястото, на което е решил да прекара своя уекенд.
цитирай
27. mileidi46 - Ne,ne e prelestno...
18.07.2010 11:20
BOJESTVENO e,izpulneno e s magnetizum!!
Snimkite ne sa stari mila...krasotata ne ostarqv v prirodata...ostava ve4na...!!
Pozdravi ot men!!
цитирай
28. makont - Невероятна красота!
18.07.2010 15:08
Много е хубаво, когато някой споделя преживяванията си и видяното! А ние, четящите ставаме съпричастни с Вашата радост и възторг! Благодаря за ценната информация и естетическата наслада. Запали ме и ще отида там. Усмихнат ден!
цитирай
29. priqtel12 - Съгласна съм с harvi...
18.07.2010 16:17
Така е, защото всичко правиш с любов.
Прекрасен постинг, прочетох го като приказка и Ви завидих благородно за цялата тази красота, която сте открили там....Обожавам планината и спокойствието, а се вижда, че това местенце е удивително...
Поздрави и хубави летни дни!
30. vanex - 1
18.07.2010 18:53
много ми хареса како си го описала, браво, пак да отидете :)
цитирай
31. lubara - Поздрави, zvezdichka !
18.07.2010 19:40
Eй, нестандартно, но пък много красиво сватбено пътешествие!
32. zvezdichka - :)))
18.07.2010 21:55
Благодаря ти Милейди!
Много точно си го казала: "Красотата в природата не остарява...Остава вечна..."

Може би защото Създателят е положил в нея този копнеж! Както и във всичко, което е сътворил в този свят, само, че много малко го оценяват...

А само да спомена, че всяко едно място, което откриваме с моя съпруг откриваме по нещо магнетично, зареждащо ни :).

33. zvezdichka - Така е makont,
18.07.2010 22:26
наистина е хубаво да споделяме преживяванията си - така надникваме в един чужд свят, който ни става близък по един или друг начин, вдъхновяваме се, зареждаме се и т.н. А мисля, че няма да съжаляваш ако решиш да отидеш на това място. Само човек като си отвори очите от сън и види, че отвсякъде е заграден от планински върхове, това го зарежда определено!
Спорна седмица ти желая и хубави летни преживявания!
цитирай
34. zvezdichka - Благодаря ти Иве!
18.07.2010 22:40
Любовта е тази, която изпълва сърцата ни и е жива! Тя ни води един към друг да откриваме заедно прекрасни местенца от нашата страна, да се откриваме един друг и да живеем в мир и хармония с Бога!
"Обожавам планината и спокойствието, а се вижда, че това местенце е удивително..." И ние сме така :). Хайде с нас ако искаш на едно удивително красиво местенце в Пирина, носещо красивото име Синаница :))).
Поздрави и слънчево лято ти желая!
цитирай
35. zvezdichka - Благодаря vanex!
18.07.2010 22:47
Ние всяко лято минаваме оттам - имам предвид басейна в село Чифлик - той е притегателната точка и опознаваме нови и нови места от този красив планински район в Стара Планина. Но има други планини, които са ни непознати, като Пирин, Рила, Странжда и мислим да уважим някоя и от тях за в бъдеще :).
Поздрави и хубаво лято ти желая!
36. zvezdichka - :)))
18.07.2010 22:51
Нали знаеш, че ние сме си нестандартни по природа и такива неща ни привличат. Лукса не ни е по мярка, но виж доброто отношение много го обичаме :). И го откриваме между впрочем.
Поздрави Любо!
И хайде с нас на Пирина! Да покоряваме върхове :).
цитирай
37. lubara - Поздрави, zvezdichka !
19.07.2010 09:17
Не мога. Отхвърлих една покана, вашата е втората.
Нямам време, ще ходя в Брюксел в средата на август.
Дерзайте, да употребя този русизъм!
38. moreto66 - Показала си ни още едно райско кътче от България
19.07.2010 19:14
Много обичам морето, но с удоволствие бих отишла там.
39. zvezdichka - Ще следваме
19.07.2010 22:17
съвета ти Любо :). Благодарим ти! А "дерзайте" е дума, която аз уважавам.
И на теб ти желая приятни срещи с твоите близки и хубави изненади да те следват по пътя ти :).
40. zvezdichka - И аз съм като
19.07.2010 22:23
теб moreto66, обичам морето, но напоследък планината повече ме тегли май :). И ако обичаш спокойствието на планината това място наистина си заслужава, а е близо и до цивилизацията :).
Поздрави и хубави летни дни ти желая!
цитирай
41. priqtel12 - Така ми се иска да можех.....Благодаря ти! Може би някой път, живот и здраве, бих се присъединила....
20.07.2010 00:01
zvezdichka написа:
Поздрави и слънчево лято ти желая!

А сега благородно Ви завиждам и Ви желая прекрасни мигове заедно и в планината! А аз ще пътешествам виртуално с теб тук в блога.
цитирай
42. martiniki - изглежда примамливо спокойно:)
20.07.2010 15:20
И мен ми се дощя да видя гледката от прозореца;))

поздрави!
43. zvezdichka - Ние само предлагаме :),
20.07.2010 21:49
а ако някой се навие е добре дошъл Иве. Нали знаеш, че с компания е по весело, а и така, човек ще има възможност да се запознае на живо с други хора от блога, които са му симпатични :). Ако прехода към Синаница ти се стори тежък помисли за хижа Безбог - качване с лифта. Ще дойде и един специален човек, който много ти допада като същност!
А виртуално винаги ми е приятно да общуваме :).
Благодаря за пожеланието! Хубави летни преживявания и аз ти желая!
цитирай
44. zvezdichka - Наистина е примамливо спокойно :)
20.07.2010 21:54
Дорче! А гледката е кичеста, зелена, вълнообразна, съпроводена с чист планински въздух и прохладата на планината!

Но ако искаш да видиш високите зъбери и циркуси на Пирин и красивите му езера - хайде с нас :).
цитирай
45. erato7 - Беше истинско удоволствие да ра...
21.07.2010 21:58
Беше истинско удоволствие да разгледам и прочета постинга ти, миличка!:)))
46. phoenix2000 - Гот
21.07.2010 22:05
ти си като туристическа енциклопедия:)
цитирай
47. zvezdichka - Благодаря ти erato7!
23.07.2010 22:48
Радвам се, че ти е харесал разказа ми в снимки :).
48. zvezdichka - :)))
23.07.2010 22:50
Мисля, че стреляш тончо в целта phoenix2000! А да знаеш каква подготовка пада, когато ще ходим на някое далечно непознато място :). Но така човек научава интересни неща.
49. kasnaprolet9999 - Чудесно местенце,
27.07.2010 18:24
а снимките ти са малка приказка. Първото "естествено цвете" дето си снимала е мащерка, а последното е червен кантарион. Слагам те в моята блогвълна "Уникални места в България"
50. zvezdichka - :)))
28.07.2010 22:16
Благодаря ти Невенче!
Мястото наистина е прекрасно! А мащерка имаше в изобилие, дори установихме, че са различни видове с различни аромати. А червения кантарион го научих от нашата хазяйка, че аз го мислех за красиво цвете отначало :).
цитирай
51. kometapg - Беше ми много интересно. Благодаря ...
30.07.2010 00:40
Беше ми много интересно. Благодаря ти! България има невероятно красиви места. И аз обичам планината и всяка година ходя в Котел и обикалям околностите. Надявам се и сега да направя едно подобно пътуване и да кача някоя и друга снимка.
52. анонимен - Рай
12.09.2010 13:27
Майко мила, невероятно е. Браво на Автора
53. zvezdichka - Благодаря ви за коментарите
18.10.2010 22:43
kometapg и анонимен!
Наистина има толкова красиви места в нашата страна. А ние можем само да ги откриваме и да им се радваме :).