Потребителски вход

Автор: zvezdichka Категория: Туризъм
Прочетен: 20518 Коментари: 30 Гласове:

Последна промяна: 09.03.2010 13:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От две години насам винаги около 1 март предприемаме пътуване из нашата страна. Тази година също решихме да се разходим из Тревненския балкан, но в последния момент се провалиха плановете ни и сменихме дестинацията с Априлци. Отдавна се каним да отидем до това старопланинско градче. Имахме желание да се качим до хижа Плевен, но нямаше време да правим проучване на района, освен да хвърлим поглед на Google Earth. Естествено, че следихме прогнозата за времето и се надявахме да си направим една пролетно-зелена разходка. Първия ден разгледахме някои селца в близост до Априлци, но за тях ще спомена в отделен постинг навярно. Времето ни изненада с факта, че започна да вали и през целия ден беше мрачно и мъгливо. А следобяда дори го обърна на сняг. По принцип Априлци е град, съставен от 4 селца и е разпръснат на доста голямо разстояние. Предимството му е чистия въздух и близостта на планината. И поради тази причина много хора развиват селски туризъм. Но явно кризата и тук си казва думата, тъй като не видяхме да напират туристи около 5-6 март в градчето. Бяхме си запазили стая в Бочевата къща, която се води в квартал Острец на град Априлци.

Оказа се, че тя се намира в Марешница, където също имаше доста къщи за гости. Като се настанихме се разходихме из квартала. Улиците се бяха поразкаляли.

Това, което ни направи приятно впечатления бяха 3 къщи, които много приличаха на родопските, ама направени мераклийски.

Достигнахме до един брод, който беше непроходим в това време на годината.

Прекосихме близкото мостче и продължихме напред.

Всичко наоколо започна да побелява.

Като се прибрахме се настанихме в топлата механа.

А снега не преставаше да вали. На сутринта вече беше понатрупал значителен пласт.

Снега беше скрил калта и улицата имаше друг облик.

По пътя над нас на един от хълмовете се издигаше 34-метровия кръст, поставен по случай 130 години от Априлското въстание и 30 години от съединяването на селата в град Априлци.

Тръгнахме в посока квартал Видима.

Колкото повече приближавахме планината, толкова зимата се усещаше по-силно.

Отминахме табелка за хижа Видима и ВЕЦ-а на Априлци и поехме по десния ръкав на пътя.

Зимата беше много красива :).

Преди нас бяха минали две коли.

Странно, че не видяхме нито една табелка, която да ни покаже, че сме на правилния път. А искахме да тръгнем по пътя, водещ за хижа Плевен. Аз съм ходила 1994 г., но тогава са ме водили, а и бяхме голяма група и повече го бяхме ударили на разходка и приказки и нямах спомен откъде трябва точно да се мине... По едно време едната кола беше направила обратен завой и ние доста се почудихме какво да правим – дали да продължим напред, но решихме да не рискуваме и се върнахме към ВЕЦА.

Тук имаше табела с отбелязана екопътека до Видимското пръскало и х.Плевен, но от нея също не ни беше много ясно накъде да поемем.

А и нямаше указания за посоката, в която се намираше интересуващата ни хижа. И поехме по посока на реката.

Пред нас имаше следи на две коли, минали рано сутринта. Но за жалост туристи нито в района на ВЕЦА, нито по пътеката, по която тръгнахме не видяхме...

Снега натрупваше солидно. Времето беше сравнително мрачно и нямаше и никакво слънчице. Явно бяхме тръгнали в посока към Видимското пръскало и маршрута на четата на Цанко Дюстабанов. Но ние разходката си я направихме така или иначе. Имаше красиви гледки, с които си оплакнахме окото.

Край нас течеше забързаната река с красивите сипеи и прагчета, оформени като малки водопадчета.

На връщане снега беше започнал да заличва следите ни. Рабрахме, че хижа Плевен ще я видим в друг сезон вероятно :). Нашата кола беше единствената на паркинга, както и бяхме я оставили.

Като влязохме отново в Априлци се усети значителна промяна във времето. Снега беше спрял и се проясняваше, докато в Балкана няма шест-пет. Тръгваш и не знаеш до къде може да стигнеш. И времето е много по-сурово. Не е шега работа да останеш дълго време на открито там.
Та това беше нашата пролетна разходка в района на Априлци :). Само дето не беше зелена, както се бяхме предварително настроили, но бяла-беленичка :).

Тагове:   Априлци,   видима,

Гласувай:

Следващ постинг
Предишен постинг

1. ninaantonova - Цане, страхотна разходка...!
09.03.2010 13:40
Като че ли бях с вас, страхотно, не спирайте да ходите, че виждаме и ние, онези които нямат време и възможност. Едва ли ще усетим това което Вие чувствате при съприкосновението с природата, но все пак го чувстваме дълбоко в сърцата си, като предание и предадено от Вас по този близък и чувствен начин.
От сърце ти благодаря, пренесох се там, невидимо с Вас, и ми стана много приятно, имах усещането, че съм била вече там, а може и да е така, но в предишен живот. Живи и здрави, и прославяйте красотите на България, че друга кото нея няма. Приятен снежен ден. Прегръдки! :)
2. martosh - както винаги
09.03.2010 13:55
Страхорен постинг.
3. zvezdichka - Човек като
09.03.2010 14:03
ходи насам натам вижда наистина уникални места, особено ако е по буден и преди това се е заинтересовал какво може да се види в региона :). Но за това в друг постинг :). Селцата около Априлци също са много интересни. И въпреки лошето време човек винаги може да се докосне до красотата на нашата природа. Е ако беше слънчево щеше да бъде по хубаво, но каквото дошло, такова :).
Усмихна ме коментара ти Нинче :). Ние се докосваме до обикновените неща... Но и в тях има какво да види човек :).
Поздрави!
цитирай
4. zvezdichka - Благодаря ти martosh!
09.03.2010 14:04
Радвам се, че ти хареса :).
5. kasnaprolet9999 - Чудесна разходка си
09.03.2010 15:03
направихме с теб, за което благодаря.
6. zvezdichka - Зимна разходка :),
09.03.2010 15:08
въпреки, че вече копнеем за пролетта!
Хубав ден ти желая Невенче!
цитирай
7. lubara - Поздрави, zvezdichka !
09.03.2010 18:09
Видях стълба с кръста, който свети нощем, сякаш е във въздуха.
А после ВЕЦ- а, на около два-три километра е друг паркинг, наричам го "паркинга с кофата". Защото за по-мързеливи тази кофа им вдига багажа до хижа Плевен.
Нагоре е час, не повече, ако е хубаво времето.
Ще отидете лятото!
цитирай
8. panazea - Красиво , много красиво!
09.03.2010 20:11
Благодаря, Звездичке!
цитирай
9. zvezdichka - Привет Любо!
09.03.2010 22:43
За кръста не знаех, че свети нощем, интересно. Ние първоначално сме тръгнали по този път, но като не бяхме сигурни и се върнахме. А впоследствие като се прибрахме в Русе се ориентирахме в района чрез Google Earth. Така, че следващия път ще се качим до хижата :). Може би стана по-добре, че се заблудихме предвид и лошите метеорологични условия :).
10. zvezdichka - Наистина беше
09.03.2010 22:47
красиво Тони с току що натрупал сняг и продължаваше да вали, при положение, че като се прибрахме в Русе беше зелено, че чак се учудих :). При нас обикновено са все катаклизми... А и рекичката беше много красива :). Балкан си е това! Къде ти. Ние като си нямаме в Русе и го търсим!
цитирай
11. анонимен - Прекрасна разходка. Благодаря ти, ...
10.03.2010 09:06
Прекрасна разходка.
Благодаря ти, че я сподели с нас
12. vanex - м ;)
10.03.2010 09:57
ЕЕЕ МНОГО МИ ХАРЕСА ПОСТИНГА ТИ, КАКТО И СНИМКИТЕ ;)
13. zvezdichka - Разходката си я
10.03.2010 10:12
биваше, въпреки, че се бяхме настроили на пролет. И зимата е много красиво, но май се нагледахме на зима и чакаме вече пролетта :).
Благодаря за коментара darling!
14. zvezdichka - :)
10.03.2010 10:15
Благодаря ти vanex! Много си естествен и това провокира усмивката на човек :).
15. анонимен - продавам
10.03.2010 13:29
парцел в Априлци ! Намира зсе сред прекрасна местност в самото село. Проявяваш ли интерес?
16. inel379 - !!!
10.03.2010 13:34
Прекрасно пътуване!
Изобилието от белоснежна романтика е толкова вълнуващо!
Благодаря, че го сподели с нас!:)
17. zvezdichka - Анонимен аз
10.03.2010 13:40
проявявам интерес към красотата на всяко едно кътче от нашата страна, където и да се намира то. А за това доколкото знам не е нужно много...
18. zvezdichka - :)
10.03.2010 13:43
Благодаря ти нежна inel379! Радвам се, че те е докоснала белоснежната красота на Балкана!
цитирай
19. анонимен - И аз бях там, но през лятото!
10.03.2010 14:09
Беше направо невероятно. Видяхме и Видимското пръскало и хижа Плевен, но е доста далеч да се ходи до там през зимата, според мен. Но през лятото е велико.....
20. zvezdichka - Планината винаги
10.03.2010 14:23
ще ни вика! Нейната атмосфера, незнайните пътеки, гъстите гори, непознатите върхове ще ни зоват да ги откриваме :).
Явно трябва да се отделят и повече дни, за да може човек да обходи различните забележителности в региона. Ние гледахме снимки есенни и много красива е есента в Балкана!
Благодаря анонимен!
21. анонимен - собственик
10.03.2010 14:51
az hodq i zeme i lete, imam kyde da otsedna , a i regiona naokolo e prikazen:). no nai -vajnoto e 4e ne sym sam:-)!
цитирай
22. lotos16 - Браво, Звездичке!
10.03.2010 19:27
Отново страхотен репортаж. И аз оплакнах очите в тази прелест покрай Вас. Благодаря ти!
цитирай
23. yuliya2006 - И БЕШЕ МРАЧНО, ТЪЖНО И КИША. . КИША. . ...
10.03.2010 21:23
И БЕШЕ МРАЧНО,ТЪЖНО И КИША..КИША... НО ЕТО ДОЙДЕ УТРОТО И БЯЛА ПРИКАЗКА И ВСИЧКО СТАНА ВЪЛШЕБНО..ВЪЛШЕБНО И ЧИСТО И ПРЕКРАСНО!
ПРОСТО ВИНАГИ УНИКАЛНА И ЕМОЦИЯТА НИ ЗАЛИВА И СМЕ ТАМ !

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ПЛАНИНИ"

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
24. zvezdichka - Хубаво е човек
10.03.2010 21:27
да има покрив под главата си и то не къде да е, а в планината анонимен :). А когато има и кой да те посрещне, какво повече може да иска човек от една топла дума. И стига човек да иска има какво да види и посети в този планински регион.
цитирай
25. zvezdichka - Благодаря ти Павлинче :).
10.03.2010 21:29
Красива разходка се получи и разнообразна :).
Поздрави!
26. zvezdichka - Много точно си
10.03.2010 21:31
описала нашите преживявания Джули :). Наистина всеки ден от нашите пътувания е уникален! И имаш разрешението ми!
цитирай
27. анонимен - Vie nqmate akal da tragnete v tova ...
11.03.2010 09:54
Vie nqmate akal da tragnete v tova vreme....Ako e prolet ili lqto-ama zimata v toq snqg 4ovek trqbva da ne e savsem sas vsi4kiq si!!!
28. zvezdichka - :)))
11.03.2010 11:37
Ние следихме прогнозата на времето и не сме предполагали, че ще го обърне на сняг анонимен. А предвид времето, което видяхме в Априлци си тръгнахме в събота, а неделя какво слънце беше пекнало само :). Но вече си бяхме в Русе.
Но хората сме различни и по различен начин подхождаме към сезоните. Нас не ни плаши зимата и много от разходките си сме ги правили точно зимата.
Ето и някои наши стари зимни снимки :).
и
29. mrazekoff - Спотаила се е зимата в дебрите на северните
17.03.2010 17:13
склонове и мисли, че ще й се размине Пролетта.
Колкото и да не иска да си отиде, ще дойде и това време ...
Слънцето ще я изгони и ще се разлисти гората, а тези снежни снимки ще останат като един спомен от последните зимни дихания.....
30. zvezdichka - :)))
17.03.2010 23:02
Ще останат, макар, че планината може би най-дълго ще задържи снега, особено по северните склонове. Но пролетта бърза! И ние я очакваме с голямо нетърпение :).

Благодаря ти за поетичния коментар Стефчо!