Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2010 12:20 - Мислите ми чисти очите ми "нейковски"
Автор: bachym Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1797 Коментари: 6 Гласове:
3



 Първите седем години.Нали казват, че били най-важните.

Кой съм аз да не съм съгласен с това.Моите минаха в с.Нейково.

Най-хубавото село.Сега там като навсякъде из България няма хора.

Пръснали сме се по градовете като всички.

Напоследък забелязвам не само аз и много мои познати връстници се обръщат назад в спомените за стари познати и приятели.

Може би като понаправиш години и разбираш че незаслужено си забравил хора и събития които са значели много за теб.

Късно ми светна, че съм пропуснал да събера разкази да запазя снимки за селото където пораснах и за което има запазено място в сърцето ми.

Никога не е късно.

Когато няма факти има митове.

За мен историята започна преди няколко години.Следвайки GPS-a стигнах до паднал мост и докато мислех накъде да тръгна се приближава човек явно местен.Започна да ме упътва гледам очите му познати, баща ми имаше такива светли особени.Аз казва и аз не съм оттук аз съм отдалече.От Нейково съм.Тогава ми хрумна това „ нейковски” очи.

Вечерта казвам на жена ми случката – глупости ми се тросва тя.

Същото се случи след няколко месеца.Историята беше подобна.Вярно в едно село в Котленския Балкан по-близо географски до Нейково.Вече бях сигурен.

Мина година и един ден се озовах в Жеравна трябваше да чакам един колега и седнах да пия кафе.Обичам да разговарям хората и се заговорихме с бармана.Как е в Жеравна ти откъде си и аз от Нейково съм.А?Аз съм нейковски зет ми казва чакай да се обадя на жена ми да дойде може би се познавате.Нейковци са ....и започна да ми разправя.... и имате особени и ти ги имаш „нейковски” очи!?

 



Тагове:   очите,   мислите,


Гласувай:
3



1. анонимен - хаха - моето детство много отдавна, преди 100 години
14.01.2010 15:16
премина в Жеравна. Майка ми е родом от там.
..не съм ходила там от 10 години, но Жеравна е красиво, романтично и интелигентно място.
Снежана Серафимова
цитирай
2. bachym - Поздрави
14.01.2010 15:48
Поздрави я от мен.Разкажи нещо?!
цитирай
3. анонимен - благодаря, непремено ще я поздравя
14.01.2010 19:25
най-хубавото нещо, за което си спомням е читалището..))
и църквата, и музеите, чешмите Старча, Маринча..какви имена само!
и фамилиите са много странни и смешни - сега не се сещам за съжаление.
имам книга за Жеравна (доста обемиста) и ще се постарая по някое време да цитирам нещо интересно...))
поздрави от мен,
Снежана
ps - да, първите 7 години са много важни
цитирай
4. bachym - Излез от анонимност
14.01.2010 19:32
де.
цитирай
5. kaprizna - Тези "нейковски" очи
28.01.2010 16:56
много ме заинтригуваха,какво е особенното в тях?
Да не се стъписам ако ме погледнат?
цитирай
6. bachym - Красиви светли сини зелени, не очи а поглед.
28.01.2010 17:19
От 20 години не бях ходил в Нейково въпреки че много често минавам на 12 километра от селото.Но пътят е Ужасен а и там няма кой да видя.А като знам какво беше.И преди две години отидох мислех че ще вдигна кръвно.
Хората от селото се отличавали от околните села.И като говор и като особеност на църквата.За нейковци околните казват само добри думи дори със завист но с одобрение.Сплотени и задружни работливи без прелюбодеяния :) и крамоли.Там е осветено знамето на четата на Стоил Войвода през Априлското Въстание.
Има сведения пръснати с хората и из документи че са дошли от Чипровци когато разбиват Чипровското Въстания.Още приказват хората а и аз си споням имаше рижави нейковци със саксонска кръв от рударите саксонци в Чипровци :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив