Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2008 12:06 - Можем ли...?
Автор: zvezdichka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3767 Коментари: 4 Гласове:
0



Има една дума, която попадна в полезрението ми и по точно тя е някъде дълбоко в мен. Впила се е в същноста ми и трескаво се оглеждам, за да я открия във всичко, което ме заобикаля, в малките неща на деня, които идват към мен, в дълбочината на душата ми, която напоследък все по-вече намира за какво да се зарадва. Тя е толкова стара, колкото и съществуването на света, в който живеем. Може би е вълнувала хората векове наред. Може би е била и първопричина за живота, който се заражда във всяко живо същество. Тя е двигателна сила, която е раздвижвала мътните води, измивала е пороите, за да блесне в миг и да застане на специалното за целта място, където се възражда от пепелта с нова сила. Дума, която не е изпразнена от съдържание и с която много се спекулира в днешно време. Дума, която мнозина използват, за да въздигат себе си като надарени от природата. Но тя просто съществува, независимо дали я виждаш или не. Тя е навсякъде около теб. Но най важното е, че най-голяма сила има, когато човек започне да я открива в себе си. Дума, която разбужда творческото начало у човека. Която го вдъхновява. Коя е тази дума ли? Тя е колкото обикновена, толкова и необикновена. Тя кара хората да се учудват, да се взират, съзерцават, да се наслаждават. Тя извиква радост в душата на човек, дава му специален вид храна, която въздужда силен апетит в човек. И не може да се ограничи в определен кръг, защото тя е многоизмерна. Тази дума се нарича “КРАСОТА”. Тези дни чета една книжка с проза на Надя Кехлибарова – “Светлината на миговете”, която е много близо до душата ми и ще публикувам един разказ от нея. Оглеждам се в душата на авторката и някои сентенции потъват в мен :). Заострят погледа ми. Тя също се вълнува от нещата, които и мен живо ме интересуват.

Допада ми този различен поглед :).

 

ГОЛА ГРАДИНА

 

Бадемовите дръвчета – недалеч от Варна. Те се изкачват – уж в прави редици – по хълма. Но някое от тях току се заплесва като дете, встрани се отбива. Дали се заслушва в шума на крило? Дали в свирката на вятъра?

Сега вятърът е отупал снега от дръвчетата. Клоните им замрежват с тънка черна дантела небето. Попресипнал птичи вик тече, изтича през нея.

Човек върви между дръвчетата. Ниско остриганата му коса е остра и ръждива. Яката на ватенката закрива ушите му. А краката му са обути в изкаляни модни ботуши от пластмаса, които стигат до средата на прасците и просветват с ярколилава и синя боя, каквито съм срещала из панаирите на детството си.

Човекът час по час протяга ръка. Едрите му заруменели пръсти внимателно се плъзгат нагоре по едно и друго стебло, досягат клони. Без да се замисля, човекът раздава милувки. И се опитва да чуе с върховете на пръстите си ще се обади ли скоро сок под кората на дръвчетата. Дано ранно слънце не ги подлъже. Дано не се върне скрежът – да ги попари. Дано си разцъфтят в благословено време бадемите.

Колко хубост има в тези движения на човека! Чувството предава на голямата ръка – изпръхнала от студ – внезапна мекота и въздушност.

Улавям се, че отдавна стоя на шосето. Ненаситни ли са очите ни на хубост? Дори и така да е, успяваме ли да задържим поне една малка част от всички шарки, жестове, усмивки и полуусмивки на прекрасното, което минава с всеки сезон и всеки ден край нас...”

 

Каква дума само... Прекрасното... Задвам си въпроса имаме ли сетива за прекрасното? Можем ли да го уловим? А още повече самите ние докосваме ли го, отразяваме ли го? Можем ли да станем извор на Красота...?





Тагове:   можем,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Прекрасна си Звездичке!!
28.03.2008 12:09
Прекрасна си Звездичке!!
цитирай
2. zvezdichka - :)
28.03.2008 13:25
Въпрос на поглед в човек krotalka и вътрешен копнеж! Благодаря ти :).
цитирай
3. slavei - Здравей, Сияйна....:)
29.03.2008 01:11
Радвам се, че се върна!
Чудесен постинг, както винаги!
Аплодисмeнти!:)
цитирай
4. zvezdichka - Здравей Славейче!
30.03.2008 23:21
Благодаря ти! Просто споделям мисли, които идват в душата ми и ме вълнуват :).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zvezdichka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5810304
Постинги: 496
Коментари: 6837
Гласове: 21678
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031