Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2018 20:42 - Смятам да остана
Автор: stamenmihalevski Категория: Други   
Прочетен: 3841 Коментари: 1 Гласове:
4

Последна промяна: 30.11.2018 20:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Преди около четири години се опитах да разясня причините за това, защо след близо едно десетилетие прекарано в Германия, реших да зарежа всичко там и да се върна отново в България. Повече по темата - 
http://stamenmihalevski.blog.bg/drugi/2014/09/10/zashto-se-vyrnah.1295867 
Имаше различни коментари под постинга. Според един от тях просто бях все още в еуфория и затова разсъждавах така, а друг блогър предполагаше, че след шест месеца ще съм отново в Германия... Е... Минаха почти пет години от завръщането ми и аз все още съм оптимист, а за повторно емигриране дори не ми идва на ум. Само като си го представя и ми става едно такова напрегнато, дори неприятно... Раздели, посрещания, пак раздели, пак посрещания... Тегава история... Не вярвам все още да съм в еуфория, въпреки че честно казано се чувствам точно така. Може би това ги очаква тези, които се престрашат да се завърнат. А може би не, знае ли човек...

   Още през ученическите си години, постоянно търсех аргументи за напускане на България. След това в Германия търсех такива за оставане там. Не беше трудно. Те са навсякъде около нас както в богатата немска държава, така и в бедната ни родина. Това престана да бъде така около две седмици преди окончателно да реша, че се връщам. Дотогава се концентрирах върху нещата, които не ми харесваха тук и съответно тези, които ми харесваха там. Същевременно след близо девет години прекарани предимно в чужбина, си давах ясна сметка, къде как се чувствам. Изведнъж сякаш погледнах от друга перспектива. Не бих казал, че не съм материалист. Дори напротив, редовно размишлявам над нещата, но тогава усещах, че там не съм достатъчно щастлив и реално ако спечелех някак си от някъде много пари, то веднага щях да се върна в България. А защо да не се върна веднага? Защо трябваше да печеля много пари? Щастието с кое е свързано в по-голяма степен, с парите или с това как се чувстваш? Щях да умра от глад в България ли?

   Нека се отклоним малко от темата и всеки от нас си припомни онези незабравими години, в които е играл с приятелите си пред блока или пък заедно с тайфата на село е нападал от време на време ябълката на дядото от съседната улица естествено по-скоро с цел пакост, а не толкова заради кражбата. Тогава, когато е ял филии намазани с лютеница. Вкусно ли ви беше или хайвера не беше достатъчно? Обзалагам се, че сте били щастливи тогава, без значение с колко пари сте разполагали. Бихте ли заменили детството си с друго, в което стаята ви е пълна с всякакви лъскави играчки, но имате примерно най-много трима приятеля/приятелки и ги виждате веднъж в седмицата и също срещате родителите си да кажем един път в месеца? За да не бъда погрешно разбран, ще направя следното уточнение. Животът в България не е като първото детство, нито този в Германия е като второто, въпреки че с достатъчно въображение, човек би могъл да намери известни прилики в сравненията. И все пак, и в двете страни е възможно да ти се случи точно обратното, но моят личен опит беше такъв, че докато живеех в чужбина се чувствах сякаш съм в „стаята с играчките“, а откакто се върнах, си припомних „истинското детство“.

   Аз всъщност обичам Германия. Ако не беше тя, нямаше да съм това, което съм. Научих много от нея. Преживях неща, които е невъзможно да преживееш в България, не съжалявам нито за миг, че отделих почти девет години от живота си, за да видя какво е там и отново благодарение на нея осъзнах, че мога да се чувствам така, сякаш съм с тайфата само тогава, когато живея тук в България. Затова се върнах и затова смятам да остана, а колко пари ще спечеля и дали ще са ми достатъчни, зависи по-скоро от мен самия...




Гласувай:
4



1. getmans1 - Поздравления ...
01.12.2018 00:13
1. getmans1 - Браво че сте избрали този път!
10.09.2014 03:01
Колкото повече емигранти толкова по-добре за олигархията.
България ще се оправи когато поне половината емигранти се завърнат пример, Освобождението 1878г богаташките деца де са учили по чужбината се връщат и възраждат Третата Българска Държава/Царство, стават военен фоктор на Балканите.
Само липсата на политически и дипломатически опит ни лишава от това да стане и политически субект с който света трябва да се съобразява, и всичкото това за 20-30 години.

За същите години сега какво постигнахме, разруха която сами си създадохме и за по лесно и да изплакнем съвестта си обвиняваме „световната конспирация и кого ли не.
цитирай
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stamenmihalevski
Категория: Други
Прочетен: 102654
Постинги: 74
Коментари: 68
Гласове: 155
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031