Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2009 11:39 - “Това беше от Мен”
Автор: zvezdichka Категория: Други   
Прочетен: 19233 Коментари: 12 Гласове:
10



По повод наближаващите Рождественски празници, а и по случай 10000 ми глас искам да поздравя kuracpalac и всички, на които би било интересно да прочетат едно духовно завещание, оставено ни от старецът Серафим Вирицки - руски монах, починал 1949г., канонизиран и почитан в Русия заради многото чудеса извървани преживе и след смъртта му. Този текст, написан в стихотворна форма, преподобният Серафим е адресирал до едно от своите духовни чеда – епископ, който се намирал в затвора. То е написано под формата на разговор на Бога с човешката душа. Тук се долавя отблясък от дълбока молитвена тайна. Това духовно завещание на стареца е отправено към всички нас.


Свети Серафим Вирицки
“Това беше от Мен”
(духовно завещание)
   

“Не си ли мислила някога,
че всичко, отнасящо се до теб,
се отнася и до Мен?
Защото, отнасящото се до теб
засяга зеницата на окото Ми.
Ти си скъпа, многоценна в Моите очи,
Аз съм те възлюбил и затова за Мен
е особена радост да те възпитавам.
Когато изкушенията от врага
се приближат към теб като река,
Аз искам да знаеш, че - това беше от Мене.

Че твоята немощ има нужда от Моята сила
и твоята безопасност се състои в това
да ми дадеш възможност да те защитя.
Намираш ли се в трудни обстоятелства
между хора, които не те разбират
и не се съобразяват с това, което ти е приятно,
които те отхвърлят – това беше от Мене.

Аз съм твой Бог, разполагащ с обстоятелствата,
и ти неслучайно си се оказала на своето място,
на мястото, което Аз съм ти определил.
Ти не Ме ли молеше да те науча на смирение?
И ето, Аз те поставих именно в тази среда,
в това училище, в което се изучава този урок.
Твоята среда и живеещите с теб
само изпълняват Моята воля.
Намираш ли се в затруднение от бедност
и ти е трудно да си доставиш потребното,
знай, че - това беше от Мене.

Защото Аз разполагам с твоите средства
и искам да прибягваш към Мен
и да знаеш, че си зависима от Мен.
Моите запаси са неизчерпаеми.
Аз искам ти да се убеждаваш
в Моята вярност и във верността на Моите обещания.
И да не бъде това да ти кажат в твоята нужда:
”Не вярвай на твоя Господ Бог.”
Преживявала ли си нощ, изпълнена със скърби?
Била ли си разделена с близките и скъпите на сърцето ти - това ти беше изпратено от Мене.

Аз съм мъж на скърби, познал недъзи,
Аз допуснах това, за да се обърнеш към Мен
и в Мен да намериш вечно утешение.
Ако си се излъгала в свой приятел, в някого,
на когото си откривала сърцето си -
това беше от Мене.

Аз допуснах това разочарование да се докосне до теб,
за да познаеш, че твоят най-добър приятел е Господ.
Аз искам всичко да принасяш и да казваш на Мен.
Ако някой те е оклеветил,
предостави това на Мен и се прилепи към Мен,
твоето прибежище, твоята душа,
за да се скриеш от нападки на езиците.
Аз ще изведа твоята правда като светлина
и твоята правота като ден.
Разрушили ли са се твоите планове,
и ти си отпаднала духом - това беше от Мене.

Ти си създавала свои планове,
имала си свои намерения,
и ги принесе на Мен, за да ги благословя.
Но Аз искам ти да предоставиш на Мен
да се разпореждам
и да ръководя обстоятелствата в твоя живот,
защото ти си само оръдие, а не действащо лице.
Ако неочаквано са те постигнали неуспехи в живота
и униние е обзело сърцето ти,
знай, че - това беше от Мене.

Защото Аз искам сърцето ти и душата ти
винаги да бъдат пламенни пред Моите очи
и с Моето име да побеждават всяко малодушие.
Ако не получаваш дълго време известия
от близките и скъпи за теб хора
и поради своето малодушие и маловерие
падаш в ропот и отчаяние,
знай, че - това беше от Мене.

Защото с тази скръб на твоя дух Аз изпитвам
силата на твоята вяра в неизменността на обещанията
и дръзновението на твоята молитва за тези твои близки, защото ти не възлагаше ли грижите за тях
на Моята промислителна любов?
И не ги ли поверяваш и сега
на Покрова на Моята Пречиста Майка?
Постигнала ли те е тежка болест,
временна или неизлечима,
и ти си се оказала прикована към твоето легло –
това беше от Мене.

Защото Аз искам ти да Ме познаеш още по-дълбоко
в твоите телесни немощи и да не роптаеш
за това изпитание, което ти е изпратено,
и да не се опитваш да проникнеш в Моите планове
за спасението на душите по различни пътища,
а безропотно и покорно да преклониш главата си
под Моята благост за тебе.
Ако някога си мечтала да извършиш
някакво особено дело за Мен, а вместо това
си легнала на леглото на болестта и немощта –
това беше от Мене.

Защото тогава ти беше потопена в своите дела
и Аз не можех да привлека мислите ти към Мен,
а Аз искам да те науча на Моите най-дълбоки мисли 
и уроци, за да бъдеш на служба при Мен.
Искам да те науча да осъзнаваш, че ти си нищо без Мен.

Някои от Моите най-добри синове са онези,
които са откъснати от живата действителност,
за да се научат да владеят оръжието на
непрестанната молитва.

Призована ли си неочаквано да заемеш трудно
и отговорно положение, облягайки се на Мен,
Аз ти поверявам тези трудности
и за това ще те благослови Господ, твоят Бог
във всичките ти дела и във всичките ти пътища,
във всичко Ръководител и Наставник
ще ти бъде твоят Господ.

Днес, дете Мое, Аз давам в ръцете ти
този съд с осветен елей,
ползвай се от него свободно.
Винаги помни, че всяко възникващо затруднение,
всяка оскърбителна дума, всяка клевета и осъждане,
всяка пречка в твоята работа,
която би могла да предизвика чувство
на досада и разочарование,
всяко откриване на твоята немощ и неспособност
ще бъде помазано с този елей -
това беше от Мене.

Помни, че всяка пречка е Божие наставление,
и затова вложи в сърцето си думите,
Които Ти казах днес –
това беше от Мене.

Пази ги, знай и помни, че винаги,
където и да се намираш,
всяко жило ще се притъпи, когато се научиш
във всичко да виждаш Мен.
Всичко ти е изпратено от Мен
за усъвършенстване на твоята душа -
всичко това беше от Мене.”



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. diso - Много полезно посвещение!
18.12.2009 12:02
Много полезно посвещение!
цитирай
2. zvezdichka - Човек има
18.12.2009 13:17
нужда да си го прочита в определени моменти diso, защото често в живота ни идват неща, за които нямаме обяснение или не разбираме, но когато човек потърси с вяра му се отварят очите и намира отговорите, които търси!
цитирай
3. katan - “Това беше от Мен”
18.12.2009 13:54
Да знаеш само от колко време го търся!
Благодаря ти!
Ще го сложа в блпгрола си!
Поздрави, Звездице!
цитирай
4. zvezdichka - Радвам се, че
18.12.2009 13:57
съм откликнала на една твоя нужда! Преди време една приятелка ми го беше изпратила и си го бях разпечатала, но тези дни се сетих за този текст и го потърсих в нета и реших да го споделя на това място.
Поздрави Кате!
цитирай
5. monna - Да, така е..няма нищо случайно!
18.12.2009 15:22
Всичко на което сме подложени в житейския ни път, се изпраща от Всевишния - Господ Бог!
Ние сме толкова дребни мравчици и животът ни е толкова кратък, че докато се усмихнем..и ни няма..
Много хубаво, че си го публикувала, точно преди Коледа..а аз съм на "Малкият принц"..:)))
цитирай
6. zvezdichka - Хубаво е човек
18.12.2009 22:08
да се замисля за сериозните неща в живота си и да се научи да се вглежда в себе си. Права си monna, че няма нищо случайно, но много от нещата са следствия от дадено наше действие и човек трябва да се научи да се вслушва в този вътрешен глас, да търси да разпознава Божия глас в себе си, за да открие истинските ползите за своя живот.
цитирай
7. priqtel12 - Щом я има вярата ни в Бог, всичко ще е наред!
19.12.2009 22:53
Винаги можем да разчитаме на неговата помощ и подкрепа, той няма да ни натовари с по-голямо бреме от това, което можем да носим.
Поздрави!
цитирай
8. zvezdichka - Абсолютно си
19.12.2009 22:57
права Иве! Човек трябва с вяра и преди всичко с любов да се научи да се доверява на Бога, защото всичко съдейства за добро на тези, които са го възлюбили и това, което ни се случва е за да ни учи!
цитирай
9. compassion - Звездице, не бях срещала точно този текст
20.12.2009 12:59
Много често мисля за Бог и го усещам като дух в мен, т.е. не го възприемам като някой мъдър и всезнаещ дядо някъде там далече, готов да ми помогне като му се помоля. Мисля, че Бог е във всичко в природата, т.е. съществуванието е проявление на самия творец. Ние като хора сме дарени със свобода на избор и това (свободата) е най-големия му дар. Ние можем да потърсим и намерим Бог в себе си и във всичко, можем да му се доверим или да го отхвърлим, нехаейки за уроците му, възприемайки ги като случайни бедствия и несполуки, възмущавайки се и роптаейки срещу горчивата си съдба......, а в същност НИЕ сме направили този избор. Затова съм щастлива, че съм тук и сега на тази Земя във формата на човек със свободна воля, избрала съзнателно, а не по принуда или по инерция, следвайки традициите, да слушам Неговия глас, да следвам пътя като капка към океана на Неговия промисъл (мъдрост).
цитирай
10. zvezdichka - Благодаря ти за
21.12.2009 13:29
искреното мнение Руми. То съвпада и с моите възгледи и наистина Бог ни е дарил със свободата да избираме. Но няма нищо по-ценно от доверието, защото доверието провокира доверие, а това е нещо много съкровенно и ценно според мен. И е много важно човек да осъзнае, че Бог никога няма да го предаде, а напротив човек е този, който правейки своите избори често предава Господ дори и чрез своето неверие, но впоследствие осъзнавайки нещата от живота си и когато потърси в сърцето си и се смири пред волята Божия, то Господ му дава необходимото познание и мъдрост, именно чрез Духа си, стига човек да има отворени сетива да приеме съвет.
цитирай
11. cornflower - Благодаря,
21.12.2009 14:47
за коледното четиво!
Нека Бог е винаги с теб!
цитирай
12. zvezdichka - Амин Люба!
21.12.2009 15:00
Нека и в твоето сърце се ражда Любовта и очите ти да откриват Господ и душата ти да се прекланя с благодарност пред сътвореното от ръката му!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zvezdichka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5810298
Постинги: 496
Коментари: 6837
Гласове: 21678
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031